iranfoodex iranfoodex
|
آشنايي با ماهيت پوستر تبليغاتيپوسترتبليغاتي، صفحه اي است حاوي تصاوير، نقوش و كلمات كه براي آگاهي دادن يا پيام رساني مورد استفاده قرار مي گيرد. به بياني ساده تر اين چنين مي توان گفت پوستر وسيله اي براي اطلاع رساني و آگاهي بين اطلاع دهنده و اطلاع گيرنده است. يك برگه به ظاهر ساده به نام پوستر تبليغاتي مي تواند با متصاوير جذاب و نوشته هاي از پيش برنامه ريزي شده خود در تحقق اهداف شما نقش به سزايي ايفا نمايد. نيم نگاهي به تاريخچه پوستر تبليغاتيشايد حتي تصور كردنش براي شما كار ساده اي نباشد اما حقيقت اين است كه تاريخچه پوستر به دهه 1800 باز مي گردد .پوستر در آن زمان بيشتربراي فروش و معرفي محصولات استفاده ميشد و اكثر بازاريان به طراحي پوستر روي مي آوردند. در واقع مي توان گفت پوستر يكي از اولين شيوه هاي تبليغاتي بود كه در اوايل قرن 19 به عنوان ابزاري براي ارتباط تصويري بين اطلاع دهنده و اطلاع گيرنده توسعه يافت . پس از دهه 19 طراحي پوستر تبليغاتي سريعا در جهان گسترش يافته و به يكي از عناصر مهم طراحي گرافيك و بازاريابي تبديل شد پوستر هاي تبليغاتي كجا استفاده ميشوند؟پوستار هاي تبليغاتي همانند كاتالوگ به عنوان يكي از مهم ترين ابزار هاي اطلاع رساني يك گرد همايي يا اتفاق يا معرف يك محصول يا برند در موارد بسياري كه به آنها در ادامه اشاره خواهيم كرد استفاده مي شوند. اگر بيرون برويد و به به اطراف خود به خصوص مغازهها و ساختمانها نگاه كنيد، پوستر هاي تبليغاتي را مشاهده خواهيد كرد. از جمله پر كاربرد ترين مكان هايي كه مي توانيد پوسترتبليغاتي خود را در آنجا نصب كنيد مي توان به موارد زير اشاره كرد:
به طور كلي در اكثر مكان هاي پر تردد كه اجازه نصب پوستر تبليغاتي توسط شهرداري براي آن صادر شده باشد مي توان به نصب پوستر ها پرداخت. هدف طراحي پوستر تبليغاتي چيست؟با توجه به بياناتي كه در خصوص ماهيت پوستر هاي تبليغاتي ارائه كرديم به سادگي مي توان به منظور توضيح اهداف طراحي پوستر هاي تبليغاتي به موارد زير اشاره كرد:
چند نكته مهم در خصوص استفاده از پوسترهاي تبليغاتييك نكته مهم و ثابت شده در زمينه بازاريابي با استفاده از پوستر هاي تبليغاتي همانند بنر ها اين است كه هر چقدر تعداد پوسترهاي تبليغاتي در يك ناحيه بيشتر باشد، تأثير آنها نيز بيشتر خواهد بود. اما چيزي كه حائز اهميت است اين است كه استفاده بيش از حد پوسترهاى تبليغاتي باعث مىشود كه به هدف يا هدف هاى مورد نظر نرسيم و ممكن است مردم عليه انديشهاى كه اين پوسترها آن را رواج مىبخشند، برانگيخته شوند. در واقع نكته مهم درباره طراحي و چاپ بنر و پوسترهاي تبليغاتي اين است كه برگ برنده دست كسي است كه به اندازه اي از پوستر ها استفاده كند كه موجب آزار و اذيت بينندگان نشود چرا كه اگر آزار و اذيتي در كار باشد هزينه طراحي و چاپ پوستر در راه دور كردن مخاطب از شما صرف مي شود. چند عامل ساده اما موثر در طراحى پوسترزمان شما براي جذب مخاطب از طريق پوستر تبليغاتي آنقدر زياد نيست پس اين نكته مهم را به ذهن خود بسپاريد كه معمولاً مردم فقط نگاهى گذرا به پوسترها مىاندازند و مدت اين نگاه آنقدر است كه صرفاً آن را تشخيص بدهند. رهگذران فقط در صورتى مدت نگاه آنها طولانى خواهد بود كه چيزى خاصى توجه آنها را جلب و علاقهمندى آنها را تحريك كند پس سعي كنيد در پوستر هاي تبليغاتي خود از جملات بسيار مهيج و جذاب استفاده كنيد.
امتیاز:
بازدید:
|
|
[قالب وبلاگ : سایت آریا] [Weblog Themes By : sitearia.ir] |